Ezen a héten nem Amerikába vágytam, egyenesen a másik irányba indultam. Leginkább koreai és japán filmeket nézem. Nem feltétlen művészfilmeket, néztem akciót is, és mindent ami szem-szájnak ingere. Én imádom az ázsiai filmeket, mostanában egyre többet nézek, nagyon érdekes, hogy mennyire szembetűnően látszik a két kultúra közötti egyértelmű eltérés, egy teljesen más élet-szemléletmóddal rendelkeznek és ez ordít a filmjeikről. Pár mondatban bemutatom a filmeket, mint múlthéten. I'm A Cyborg, But That's OK - Cyborg vagyok, amúgy minden oké, Infernal Affairs - Szigorúan Piszkos ügyek, Young Adam, Perfect Blue, A Tale Of Two Sisters - Két nővér
Infernal Affairs - Szigorúan piszkos ügyek
Azt hiszem ezen nincs mit ragozni, egy új kedvenc, minden benne van amit egy akció-krimitől vársz. Izgalmas, akció dús, baromi jól megrendezett, szuper okosan megírt, fordulatokkal teli mozi. Iszonyatosan élvezetem, most láttam először, de nem utoljára. Minden pontja tökéletes. Kár, hogy az amerikai akciók nem ilyenek. Imádom!
Egyébként érdemes tudni, hogy ennek a filmnek a feldolgozása a Scorsese-féle Tégla, ami bár megkapta a legjobb filmnek járó díjat (Oscar) és jó pár jelölést (BAFTA, Golden Globe) nekem túl sok. Az eredeti film rendezője mondta a Tégláról, hogy bár jó film, a sajátja jobb, és Scorsese tuljdonképpen az amerikai elvárásokhoz/kultúrához igazította a filmet. Én egyetértek. 10/10. Tomatoemeter: 95%
Két Nővér
Basszus már megint előbb láttam a rohadt amerikai remake-et mint ezt, az eredetit. A remake Uninvinted címen fut és borzalmas volt.
És ez? Na hát kérem szépen biztos tudnék erre a kérdésre válaszolni ha nem aludtam volna el a film első 30 perce után. És azzal, hogy így elaludtam, igazából szerintem már részben válaszoltam is a kérdésre... Pedig egyébként, amit láttam nem volt rossz, de még nem igazán volt horrorszerű. A rendező egyébként Jee-woon Kim többek között a Jó, a Rossz és a Furcsa és a Keserédes élet rendezője, amit imádok. Nekem ez a film nem jött össze, de azért mutatom meg, hogy ti is tegyetek egy próbálkozást, mert én túl korán elaludtam ahhoz, hogy véleményt formálhassak, de érdekes filmnek indult és abból amit láttam már most többet tudnék beszélni, mint az egész remakeről és még el sem igazán indult a cselekmény. Utálok filmeket folytatni, de ezt majd lehet befejezem! Tomatoemeter: 86%!!!
Cyborg vagyok, amúgy minden oké
Mi a célja a létezésnek? Csak úgy lehet túlélni ha robot vagyok? Lehetek-e az, aki lenni szeretnék? Igen érdekes kérdések, de amúgy minden oké.
Ez a film szerintem még az ázsiai filmek között is egy igazi különlegesség. Baromi jó volt, de inkább csak vállalkozó szelleműeknek ajánlom és az ázsiai filmekben járatlanoknak se ez legyen az első darabjuk.
A film egy elmegyógyintézetben játszódik, a történet egy lányról szól, aki cyborgnak képzeli magát. A film egy szürreális vígjáték/pszichodráma/romantikus mozi. A szerelmi történet nagyon szép, de a megszokott amerikai módnál sokkal árnyaltabb, ezzel ellentétben a képi világa nagyon erős néha már kaotikus, a színészi játékok pedig megint csak visszafogottak, ami egy tökéletes egyensúlyt adott nekem a filmnek.
A rendező egyébként nem más, mint korunk egyik legfontosabb Észak-Koreai rendezője Chan-Wook Park, aki korábban olyan fontos filmeket készített, mint a Szomjúság és a Bosszú-triológia (Oldboy, A bosszú asszonya és a Bosszú ura). Jelzem, ha nem láttad őket, azonnal pótold!
Mindenféle embertípus és életszemlélet megjelenik a filmben, erre tökéletesen alkalmas a talán már picit lejáratott "sárgaház" is, de engem megfogott és elgondolkoztatott. Hogy mindent megértsek szerintem majd még egyszer meg kell néznem. Jelen pillanatban 8/10. Tomatoemeter: 90%
Young Adam
Ez a film nem ázsiai, de már hónapok óta szemeztem vele, csak soha nem volt hozzá hangulatom, most volt és kaptam az alkalmon, megnéztem.
A film jó, de semmiképp sem szerethető, és nézni sem olyan könnyű, de az érdeklődést végig fent tartja a sok flashback és a játék az idővel. Műfajilag sem olyan egyszerű besorolni, talán egy dráma/erotikus thriller. A környezet és az atmoszféra nagyon érdekes (borongós nappalok-éjjelek körforgása egy uszályon, egy kiégett kisváros csatornáiban), főleg ahogy a szereplőket belehelyezi abba. Nagyon beszédes képek, csakúgy ahogy a főszereplő karaktere is. A rendező David MacKanzie (Hallam Foe - imádom), és a főszereplők is nagy kedvenceim: Ewan McGregor és Tilda Swinton, Emily Mortimer. Ewan McGregor és Tilda Swinton játéka zseniális, mindketten iszonyat tehetségesek. Elég zsibbasztó darab. 7.5/10. Tomatoemeter: 62%
Perfect Blue (1997)
Nem vagyok otthon az animék világában, de azt hiszem kiválasztottam a tökéletes darabot kezdésnek. Az animáció ellenére egyáltalán nem egy gyerekmeséről van szó, hanem egy 18 karikás pszicho-thrillerről, nem mellékes drámával. Mima egy japán popsztár, aki úgy dönt a menedzserével, hogy inkább áttér a színészetre mert ott több esély van a csillogásra. Mima indentitás keresését követhetjük nyomon, de furcsa események veszik kezdetét, például egy idegen folytonos felbukkanása. Úgy érzi kezd megörülni, lassan a valóság kezd egybefolyni a képzelettel és az éppen készülő filmjével. Nagyon érdekes darab, baromi jó képi megoldásokkal és nagyon fontos részletekkel. A film szinte elsőként foglalkozik az internet robbanásszerű elterjedésének a hatásával.
Ha a történet rövid ismertetése kapcsán rögtön a Black Swan ugrott be akkor az teljesen érthető, a két történet szinte teljesen ugyanaz, mintha a Black Swan ennek a remakeje lenne, csak táncosokkal. Ám a rendező Darren Aronofsky állítása szerint a Perfect Blue semmiféle hatással nem volt a filmjére. Ja... Hiszi a piszi aki elhiszi. 8/10. Tomatoemeter: 65%